Ämne 1, Lektion 1
Pågående

Andas i fyrkant

I den här ljudfilen förklarar Annica hur man gör när man andas i “fyrkant”. Principen är kort och gott att du ska finna något med fyra hörn tex din datorskärm, tv´n, en bok som du följer samtidigt som du andas på ett lugnande sätt.

Principen är följande:
1 Börja med att fästa blicken på det nedre vänstra hörnet. Låt blicken vandra uppåt längs den vänstra sidan mot nästa hörn samtidigt som du andas in genom näsan under ca 4 sekunder.
2 Därefter följer blicken ovansidan från vänster till höger samtidigt som du håller andan i ca 4 sekunder.
3 Låt blicken vandra neråt till det högra hörnet samtidigt som du andas ut genom i munnen i ca 4 sekunder
4 Håll därefter andan medan blicken vandrar mot det vänstra hörnet där du började i ca 4 sekunder.
Fortsätt övningen så länge som det känns bra.
Är man ovan kan man bli lite yr till en början men det är inget farligt.

Att andas i fyrkant är ett bra sätt att lindra ångesten på
Click to access the login or register cheese

Hej 👋🏼

Fråga om vad du vill eller ge feedback. Vill du bli uppringd, skriv namn och nummer. Vi svarar vanligen inom nån timme mellan 8 och 17 vardagar.

Subscribe
Samtycke*
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Tittut!

Fyll i din mejladress så får du alla nya artiklar och erbjudanden.